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Shipping & Returns


Shipping Policy

All R AND D HEALTHCARE is pleased to announce that we are now shipping to locations in the United States, Canada and other international locations. Charges to ship internationally are currently calculated in your "Shopping Bag" before you proceed to "Check Out". All information noted below pertains to shipments in the United States and Canada.

Standard Service:

Delivery within 5-7 business days from the order's ship date for most orders. See below for exceptions.

  • Orders destined for P.O. Boxes - please allow 6-14 business days from the order's ship date for delivery.
  • Orders destined for APO/FPO/DPO - please allow 14-21 business days from the order's ship date for delivery
  • Orders destined for U.S. Territories - please allow 6-14 business days from the order's ship date for delivery.

2nd Day Service:

Delivery within 2 business days from the order's ship date. Second Day orders may require a signature upon delivery.

Overnight Service:

Delivery within 1 business day from the order's ship date. Overnight orders may require a signature upon delivery.

Place your 2nd Day Service or Overnight Service order by 12:00 PM PST Monday through Friday (excluding holidays) to enjoy same-day shipping*. Orders placed after 12:00 PM PST on business days or on weekends/holidays will be shipped on the next business day.

Please note: Orders are shipped and delivered on business days (Monday through Friday, except major holidays). Orders being shipped to APO/FPO/DPO, P.O. Boxes, or the U.S. Territories must be sent via standard shipping method.

Return Policy

RETURN ADDRESS:

R AND D HEALTHCARE, INC.
3130 Caravelle Dr
Mississauga, ON L4V 1K9, Canada

RETURN POLICY:

  • 90 days for initial orders (with a US$30 restocking fee)
  • 30 days for auto-shipments (with a US$15 restocking fee)

RETURNING PRODUCTS FOR A REFUND:

Products returned within 90 days of purchase are eligible for a refund.

HOW TO OBTAIN A REFUND:

  1. Call our Customer Service Department at 1-800-974-0301 to request a Return Merchandise Authorization (RMA) number and the return address for the product(s).
  2. Place the product(s) to be returned in a shipping box and write the RMA number on both the inside and outside of the box.
  3. We strongly recommend using a shipping service that provides a tracking number to ensure your shipment is delivered to our fulfillment center.

Products may be returned within 90 days of the original purchase date for a refund of the purchase price, less applicable fees, by obtaining an RMA number and return address from our customer service team at 1-800-974-0301. Please note that you are responsible for the cost of shipping the products back to us, and using a shipping service with tracking is strongly advised to confirm delivery of your return.

PRODUCTS RETURNED WITHOUT AN RMA:

Products returned within ninety (90) days of the original purchase date without an RMA number are not eligible for a refund.


ADRESSE DE RETOUR :

R AND D HEALTHCARE, INC.
3130 Caravelle Dr
Mississauga, ON L4V 1K9, Canada

POLITIQUE DE RETOUR :

  • 90 jours pour les commandes initiales (avec des frais de restockage de 30 $US)
  • 30 jours pour les envois automatiques (avec des frais de restockage de 15 $US)

RETOUR DES PRODUITS POUR REMBOURSEMENT :

Les produits retournés dans les 90 jours suivant l'achat sont éligibles pour un remboursement.

COMMENT OBTENIR UN REMBOURSEMENT :

  1. Appelez notre Service Client au 1-800-974-0301 pour demander un numéro d’autorisation de retour (RMA) et l’adresse de retour pour le(s) produit(s).
  2. Placez le(s) produit(s) à retourner dans une boîte d'expédition et inscrivez le numéro RMA à l'intérieur et à l'extérieur de la boîte.
  3. Nous vous recommandons fortement d'utiliser un service d'expédition fournissant un numéro de suivi pour garantir la livraison de votre envoi à notre centre de traitement.

Les produits peuvent être retournés dans les 90 jours suivant la date d'achat initiale pour un remboursement du prix d'achat, moins les frais applicables, en obtenant un numéro RMA et l'adresse de retour auprès de notre service client au 1-800-974-0301. Veuillez noter que vous êtes responsable des frais d'expédition pour le retour des produits, et nous recommandons fortement d'utiliser un service avec suivi pour confirmer la livraison de votre retour.

PRODUITS RETOURNÉS SANS NUMÉRO RMA :

Les produits retournés dans les quatre-vingt-dix (90) jours suivant la date d'achat initiale sans numéro RMA ne sont pas éligibles pour un remboursement.